28 Temmuz 2012 Cumartesi

Casus-Osman Aysu

Okuduğum ilk Osman Aysu kitabı Casus.
Epey bir süredir okunmayı bekliyordu. Nihayet okumaya fırsat buldum ve birgünde -sahurdan sonra uyumayarak-bitirdim.
Osman Aysu Türk polisiye-gerilim yazarlarımızdan.İlk kez Ahmet Ümit hariç bir Türk polisiye okudum.Tabi ki ikisinin kıyaslaması yapılamaz.İkisinin tarzı çok farklı bana göre ki Ahmet Ümit benim favori yazarımdır zaten.
Kitap emekli,eski bir Mit ajanı olan 70 yaşındaki Samim Vardar'a,  Mit'in bir şüpheliyi teşhisi için danışması ile başlıyor.Eski ajan bundan sonra olaylardan uzak kalamıyor.Tıpkı eski günlerindeki gibi izlerin peşine düşüyor.
Okuması hızlı,kafa dağıtmak için iyi gelen cinsten bir kitaptı.
Yazarın Kanlı Tutku adlı kitabı da bende mevcut.Onu da okuduğum zaman Osman Aysu hakkında daha iyi bir fikir edinmiş olurum sanırım.


Arka kapak benden açıklayıcı sanırım:)


"...Onu tanıyamamak sinsi bir korku gibi yüreğini kapladı. Aradan otuz sene geçmişti; zamanın yaratacağı değişiklik inkâr edilemeyecek kadar önemliydi. Onu KGBnin sorgu odasındaki son hâliyle gözlerinin önünde canlandırdı. Beklediği kişi o tarihlerde gencecik bir görevliydi. İnce, zayıf ve sarışın. Ama tanıdığı en acımasız ve gaddar ajanlardan biriydi. Tam bir hafta kendisini sorgulayıp, işkence etmişti...
Emekli ve yaşlı bir ajan: Samim Vardar.
Teşkilat ondan bir şüpheliyi teşhis etmesini istiyor. Şüpheli, bir işkence tezgâhında ona hayatının en büyük kâbusunu yaşatan kişi olabilir.
Ve Samim Vardar, geçmişte yarım kalmış gibi görünen hesapların, bir gün tamamen kapanmak üzere insanın karşısına çıkabileceğinin gerçeğiyle yüzleşiyor."

3 yorum:

  1. Bir Aşk Masalı adlı kitabı açık ara en iyi kitabıdır Osman Aysu'nun. Onu okumadan, ben Osman Aysu okudum demeyin. ;)
    Sır Duvarları da güzel kitaplarındandır...

    http://cineshoot.net/sir-duvarlari-osman-aysu.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aklımda olsun.şu an okunacak çok kitabım var ama ileride alabilirim.tavsiyeni not ediyorum..

      Sil
  2. Ben de bu aralar Uzun Gece'yi okuyorum Aysu'nun.Korku dalında çok başarılı buldum bu yazarı..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...