27 Aralık 2017 Çarşamba

Sıdıka Hanım-Naşide Gökbudak





İlk kez Anılar Ağacı ile tanıştım bu yazarla.
Daha o zamandan aklıma koymuştum diğer kitaplarını da okumayı.
İyi kidiyorum Naşide Gökbudak'ı okumadan geçmemişim.
işte böyle zamanlarda hep aklımdan şu geçiyor.Kim bilir hangi kitapları,hangi yazarları kaçırıyoruz farkında olmadan. Hani meşhur laf var ya -ki çok severim "Kitap çok,ömür az."Tam da bu kastettiğim.Neleri ıskaladığımı hayal edince epey üzülüyorum çoğu kitapsever gibi.Birde böyle yazarlara denk gelince şükür es geçmedim diyorum.Bu sebeple iyi ki iyi ki okumuşum Naşide Hanımı.İyi ki kesişmiş yollarımız.
Ben  onun kalemini çok sevdim.Diğer kitaplarını okumak  içinde sabırsızlanıyorum.

Sıdıka Hanım, Elazığ'ın Harput eteklerinde geçen tamamen gerçek bir hikaye.
Bizzat yazarın ananesi kendisi.
Bu da kitabın güzelliğini bir kat daha arttırıyor.
Bir kitapta yazara rastlamak gerçekten  güzeldi.
Birde bu yazarın döneminin siyasi olayları arka fonda işlemesini çok başarılı buluyorum.
Sanırım bu da sevmem de etkili oldu.

Güzeller güzeli Sıdıka Hanım bana göre gerçekten zor bir yaşam sürmüş.
Başlarda güzel olan evliliği gün geçtikçe çileye,katlanılması çok zor bir sınava dönüşmüş.
Bana gerçekten şanslı sayılabileceği en önemli mevzu anne şefkatinde ki kayınvalidesi olmuş talihsiz yaşamında. Dilşat Hanım gerçekten okurken sarıp sarmalamak istediğiniz bir karakter olmuş
Yani ben çok sevdim:) Keşke oğlu da ona benzeseymiş...


Kitap bitince bir müddet karakterlerimi hayatımdan çıkaramadım.
Öyle alışmışım ki hepsine gerçekten etkilendim.
Anlatıp tadını kaçırmak istemiyorum ama alın okuyun derim.
Çok; pek çok sevdim;)




"İnsan kafasının içindekileri çıkaramadıktan sonra,bir yerlere gitmenin ne önemi var. Sorun bizimle beraber. Mekanların hiçbir suçu yok."

2 yorum:

  1. Hiç kitabını okumadığım bir yazar... Siz böyle anlatınca bu kitabı okumak lazım diye düşündüm...
    Teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaktan keyif aldığınız bir tür mü bilmiyorum ama ben böyle yaşanmış hikayeleri çok seviyorum. Eğer okursanız bir gün umarım seversiniz sizde ;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...