13 Kasım 2017 Pazartesi

TÜYAP İstanbul Kitap Fuarı 2017

Buralara eskiye nazaran daha az yazsam da bazı yazıları es geçemiyorum. Bunlardan biri de tabi ki uzun yıllardır gitmeye çalıştığım kitap fuarı. Dönüp baktığımda en azından benim için böyle günleri blogumda şaklamak mutlu ediyor. Bir İnstagram hikayesinde kaybolup gitsin istemiyorum.


Her sene daha ekimden heyecanı başlıyor. Ne alsam,bu yıl abartmayayım bari gibi düşüncelerle fuarın yolunu tuttuk bu sene de.  Gerek Yağız’ın sonlara doğru huysuzlanması,gerek taşıdıklarımızın fazlaca olması sebebi ile bu yıl kendime daha az kitap aldım. Aklımda kalan birçok kitap oldu ama başka sefere artık. Zaten çok çok bir indirimde oşmuyor. Maksat o ortamı solumak,kitaplara dokunmak... Yoksa çok daha uygun fiyatlara kitap edinebilirsiniz internet mağazalarından.


Bu yıl kendim için belirlediğim listem de Naşide Gökbudak vardı. Nemesis kitaptan çıkan Anılar Ağacı’nı okuyup dilini çok sevmiştim. Bu sebeple başka kitaplarını da edinmek istedim. 3kitabını 25 tl ye aldım.


Nemesis’in standında ‘Setna Yükseliyor’serisini görünce kalan üç kitabını da alırken buldum kendimi. Hala onları nasıl aldığımı anlamadım:) İlk kitabı sevmiştim. Sürükleyici,basit diliyle hızlıca okunan cinstendi. Diğer üç kitabı da 25 tl ye aldım. Aldığım bu kitaplar sayesinde şık bir bez çantaya sahip oldum böylece. üstündeki not hayli keyifli:)


  #kitapokumuyorsaevlenme :)

Ephesustan çıkan Rotasız Seyyah kitabını çok istiyordum sanırım %30a yakın bir indirimle almış oldum. Kitap gerçekten kaliteli bir baskıda. Sevdiğim bir alışveriş oldu.
'okudukça güzelleşecek dünya'


Sevgili @damlacerrah ın ısrarla tavsiye ettiği kitaplar Ölüyordum Geçerken Uğradım/Ayrıntı Yayınları ve O Anda/Yitik Ülke Yayınları nı da edindim. Zaten fuarda Yitik Ülke’ye uğramadan alışverişi tamamlamıyoruz. Kendileri her zaman gayet ilgili. Yine hediye kitap ve dergi ama en güzeli tohumlarıyla fuardaydılar. Sloganları ise çok iyiydi.


Kalan vaktimizi Yağız’ı oyalamaya ve ona kitaplar almaya ayırdık. Hoşuma giden kitapları almış oldum. O anda karar verdim geneline. En çok Tübitaktan aldığımız kitapları sevdim.



Bu da iki yıldır fuara katılım sağlayan fuar bebesi Yağız. Limon ve Zeytin standında bolca vakit geçirdi kendisi. Zor çıkardık oradan. Bu arada Sizinkiler serisi 31. Kitabı basmış. Ortaokulda okumuştum epeyce. Her yıl karşılaştığımda eski dostu görmüş gibi oluyorum. Yağız biraz büyüsün beraber okumayı umuyorum. İnşallah okumayı sever.

Birde geçen yıl Yağız için Muzaffer İzgüden imzalı kitap almıştık. Bu yıl onu kaybettiğimizde de üzülmüştüm çocukluk yazarımı kaybettim diye. Onun standından geçerken bir hüzünlendim ben. Allah rahmet eylesin.


Ve hiç ummadığım bir anda karşımda ergenliğimin,gençliğimin efsanesi İpek Ongun’u görünce pek mutlu oldum. Bilmiyordum imza günü olduğunu. Yağız sonlara doğru epey yorulmuş olmasa sırada bekleyip sohbet etmeyi nasıl da isterdim. Defalarca tekrar tekrar okuduğum Serra’nın güzel hikayesini konuşmayı çok isterdim. Zaten benim neslin kitap okumayı sevmesinde en büyük paylardan biridir bana göre 
Bir Genç Kızın Gizli Defteri’serisi. 

Bu yıl ki fuar gezisi de böylece bitti. Hafta içi okul çocukları ile çok çok gürültülü idi. Bu sebeple eve gelince kendime gelemedim. Aşırı başım ağrıyordu. Birde sürekli çocuk anonsları yapılıyordu bu da beni hayli gerdi kayıp falan olmasınlar diye. İlkokul çocukları için bu fuar ne kadar anlamlı oluyor ona bir türlü karar veremiyorum yıllardır. Daha geç saatte gitmekte bence fayda var. 

Not: Blogumu özlemişim onu farkettim. Yazdıkça yazasım geldi. Arayı fazla uzatmamak ümidiyle artık bitiyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...