20 Mart 2014 Perşembe

Aşkın Gözyaşları 4 Hamuş-Sinan Yağmur


                 


Kitabın kapağında da belirtildiği gibi "Ölümü Öpen Derviş"i anlatıyor Sinan Yağmur bu sefer..
Hallac'ı Mansur'un yaşadıklarını,çektiklerini,ölümünü,yapılan eziyetleri okurken insan inanamıyor,üzülüyor bu yaşanmışlıklara....

Daha önce Aşkın Gözyaşları serisinin 1 ve 2.kitaplarını okumuş ve en çok Tebrizli Şems'in anlatıldığı birinci kitabı sevmiştim.Bu kitabı da sevdim ama Hallacı Mansur'un kitabın yarısından sonra işlenmesi biraz az geldi bana.İlk yarı daha önceden Sinan Yağmur okuyanlara tanıdık gelecektir.Çünkü Mevlana ve Şems ile ilgili tekrarları var..Bu aşırı sorun değildi benim için çünkü ucundan kıyısından da olsa tasavvuf ile ilgili şeyler okumak çok hoşuma gidiyor...Keşke daha çok okusam,anlasam..


"Düşüncelerinize dikkat etmeniz lazım.Çünkü düşüncelere kelimelere dönüşür;kelimelerden fikirlere,fikirlerden fiillere,fiillerden alışkanlıklara,oradan da karaktere dönüşürler.Karakterinize dikkat ediniz,alın yazınıza dönüşürler."

"Sünnet dünyayı tamamen terk etmektir.Farz ise Mevla ile sohbet etmek."

"Dünya ile ahiret tıpkı doğu ile batı gibidir.Birbirine yaklaşırsan,diğerinden uzaklaşırsın."

"Zikir,Allah'ı hatırlamak değildir,hatırlamak unutmayla alakalıdır."

"Bir mümin kardeşine ait,ona yakıştıramadığın bir söz ya da eylem duymuşsan birden yetmişe kadar mazeret kapısı ara,yine de bulamazsan,
Belki benim anlamadığım bir özrü vardır de ve konuyu kapat."

                              

4 yorum:

  1. Tasavvufla ilgiliyimdir ama Sinan Yağmur hiç okumadım, en yakın arkadaşımın favori yazarıdır :) Bu arada görsele bayıldım! ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim.tasavvuf çok derin bir derya ve ben daha çok okumak istiyorum elverdiğince zamanım..ortak paydada buluşmak güzel;)

      Sil
  2. Bu kitabın özetini nerden bulabilirim

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabın gerçek.özetini nereden bulabilirim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...