22 Eylül 2012 Cumartesi

Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları SU-Buket Uzuner



Buket Uzuner'in çıkan son kitabı benimse okuduğum ilk kitabı "SU".
Su; devamı gelecek olan toprak,hava ve ateş dörtlemesinin ilk kitabı ayrıca.

Kitap toplumsal sorunları konu edinen gazeteci Defne Kaman'ın birgün bindiği vapurda kaybolmasıyla başlıyor ve Defnenin Umay Ninesi,Komiser Ümit ile arkadaşı sahaf Semahatin onu bulmaya çalışırken yaşadıklarıyla devam ediyor.Bu sırada genç komiserin aşkı Tasvirle yaşadıklarıda var.                                                 

Kitabı Türklerin eski inanışları olan Şamanizmden yola çıkarak yazdığını söylüyor Buket Uzuner röportajlarında.Zaten Kitabın ismi de Şamanizmde önemli yeri olan "Su"dan geliyor. Okurken de Şamanizm ile ilgili çok ayrıntılı olmasa da bilgiler vermekte.                                                        

Ben kitabı beğendim,2.kitabı beklemedeyim.Kitapla ilgili tek beğenmediğim yönse,bazı tanımlar ya da verilmek istenen mesajlar okuyucunun gözüne gözüne sokulmuş geldi bana.Bu kadarına gerek yok diye düşünüyorum.



"uğursuzluk hep başkalarından ve onların davranışlarından kaynaklanıyor sananlar,hayatlarını aslında hiç tanımadıkları bir beden içinde geçirenlerdir."

"yaşam düşünenler için bir komedi,hissedenler için bir tregadyadır"

"insanın insana ettiği kötülüğün,kabalığın,ikiyüzlülüğün ve zorbalığın açtığı yaralara şifayı yine insanların yarattığı kurmaca karakterlerde arayan milyonlarca okur gibi semahat ve ümit de ideal dostluğu kitaplarda buluyordu."

"nasıl birşeymiş ki bu aşk,insan sevdiğinden ayrılınca hayatı yedeğe alıyor,yaşıyormuş gibi yapıyor ve herşeyi kafasına yazıyor.Bir gün aşkına kavuşacak,bir bir anlatacak o yedekte yaşadığı hayatı.."

"Ya,bilenlerin yıllar sonra bile anlatırken heyecanlandığı aşk denen o mucizeyi hiç bilmeden çekip gitseydim dünyadan?Aşk,insana kalbinin yerini öğretiyor."

"bir kadının baba sevgisi açlığını hiçbir başka erkek veya vitamin hapı gideremez"

"herşey üstüne gelip seni dayanamayacağın noktaya getirdiğinde sakın vazgeçme! Çünkü orası gidişatın değişeceği yerdir"

ve okuyanlar bilir
"AY ÇÖREĞİ YALNIZCA BİR ÇÖREK DEĞİLDİR!"

7 yorum:

  1. Ay çöreği!:)
    Kitabın beni rahatsız eden tek yönü dediğin gibi her şeyin fazla göze sokulmasıydı; hatta sırf mesaj kaygısı yüzünden biçim biraz geri planda kalmış. Yine de çok sevdim ben Defne'yi ve maceralarını:)

    YanıtlaSil
  2. yaz tatilimde okuduğum ve sevdiğim bi kitaptı.
    hatta kalkıp şeftali aradığımı hatırlıyorum.
    görüyorum ki sen de ayçöreği almışsın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ertesi günü hemen ayçöreğine koştum vallahi:)

      Sil
  3. Okumadım ama çok merak ettiğim kitaplardan :)

    YanıtlaSil
  4. Ben karakterlerede fazla ısınamadım nedense Semahat ile Ümitin dostluğu Umay ninenin abartılı davranışları Tasvirle Ümitin mezhep ayrılıklarına falan ne gerek vardı diyorum daha çok Şamanizm işlenebilirdi seninde dediğin gibi bazı olaylar gereksiz yere uzatılmış.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...