31 Ekim 2016 Pazartesi

Yağız'ın Diş Buğdayı




Minik adam Yağız'ın 2 tanecik dişi çıktı. Bizim geleneklerimizde olmamasına rağmen eğlence olsun diye sürekli toplandığımız arkadaşlarımla diş buğdayını yaptık. Yağız şu anda 9aylık oldu ama dişler 7,5 ay civarı çıktı. Buraya yazmakta geciktim.

Diş buğdayındaki hemen hemen herşey el emeğimdi. Odayı ponpon ve balonlarla süsledim.


Günün Yıldızı Yağız'dan sonra "Dişim Çıktı" pastasıydı. Bir gece öncesinden en yakın arkadaşımla yaptık. Yaparken de çok keyif aldık. Arkadaşlarımız bizim yaptığımıza inanmadı. O kadar iyi iş çıkartmışız. Övünmeden geçemeyeceğim.😊


Diş buğdayının olmazsa olmazı Anadolu'da hedik adı ile de anılan buğdayını kaynattım. Hedik kaynatma eşimin ailesinde de varmış. Eşim görünce aaaa bu bizim hedik ya deyince öğrenmiş oldum. Buğdayı pudra şekeri ile tatlandırıp bonibon,nar ve şekerleme ile süsledim.


Pastayı beraber yaptığımız Tuğçem teyzesi olarak Yağız'a bu güzel keçe dişleri yapmıştı süpriz olarak. Gelenlere dağıttık. 



Bende arkadaşlarıma hediye olarak diş macunu,bıldırcın çikolata ve şeker dağıttım. 



Birde diş buğdayında olmazsa olmaz diğer şey meslek seçimi. Son Zamanlarda kağıtlara yazıp çocuğun o kağıtlardan seçim yapması bekleniyormuş ama ben geleneksel metodu sevdim. Bir tepsiye defter,kalem,kaşık,ilaç kutusu,ateşölçer,mouse,araba,kedi figürü ve mini yangın tüpü koyduk. Yağız seri bir şekilde tepsiye yaklaşıp önce defteri tutsa da yangın tüpünü seçti. İtfaiyeci olacak sanırım. Bu seçim sırasında başından aşağı buğdayda döküldü inci gibi dişleri olsun diye. Tüm bu seremoni kısmı çok eğlenceliydi. İyi ki yapmışım dedirtti. 


Yapmak isteyenlere fikir bize de anı olsun bu post ;)





2 yorum:

  1. ben de oğlumun adaşının annesini ziyarete geldim. sizin de diş buğdayınız süper olmuş, maşallah yağıza. bu arada meslek seçiminin geleneksel seronomisi daha güzel zira nesnelerin aslı kağıtlardan daha ilgisini çekecektir çocuğun..bize de nasip olur inşallah fikir olmuş oldu sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin oğlunuzunda inci gibi dişleri sağlıkla, bebişe huzursuzluk yapmadan çıksın inşallah. Öpüyorum.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...