22 Ocak 2015 Perşembe

Kitap Evi-Enis Batur





İnstagramda bolca gördüğüm bu romanı önce alınacaklar listeme eklemiş,kitap fuarında da görünce hemen almıştım. 

Kitap 132 sayfa ve bu nedenle iki-üç saatte bitiyor. Ben bir nöbet süresinde hastalardan arta kalan zamanlarımda okuyarak bitirdim. 

Kitapseverlerin beğeneceğini düşünüyorum kitabı. Dili biraz ağır ama merak içinde okunduğundan hızlı gidiyor. 

Kahramanımız bir yazar ve kendisine hayli ilginç bir miras kalıyor:Kitap Evi. 
Daha ilginci ise kimden kaldığını hiçbir zaman öğrenemeyecek olması koşulu. 

Tüm kitapseverlerin kendilerine göre takıntıları,bolca kitap alma eğilimleri,kütüphane kültürleri,her kütüphanede yaşanılan hisler bolca işlenmiş.
Bir okuyucu olarak benimde kendime göre takıntılarım tabi ki var.Çoğumuzun da öyle olduğunu düşünüyorum:)

Bana göre kitabın en önemli sıkıntısı kısa tutulup birçok şeyin havada kalmış olması. Sonu beni maalesef pek tatmin etmedi. 

"Konuşursanız geridönüşü yoktur, susarsanız öyle değil:Dilediğiniz an giz kilidini açmak,açılmıyorsa kırmak sonuçta size kalmıştır. "

"Beklemenin,insanın ruhunda yarattığı besleyici hareketi diri tutan bir boyutu olduğuna inanırım."

"Kitap mecnunu bir tür evrensel ademdir;hangi ırktan,budundan,dilden,
inanıştan,yeryüzünün hangi köşesinde olursa olsun standart tepkileri vardır,huyları birbirine benzer onların, davranış mekanizmalarını belirleyen neredeyse organik bünyelerinden tıpatıp aynı kararlar çıkar."

"Gerçek kitap tutkununun merakına ket vurma,önünde açılan küçük evrenin ortasına dalma isteğini erteleme olanağı yoktur. Sıra tanımaz bu tutku,sıraya koymayı bilmez. "

"Çemberin içine bir kez düşülmeye görsün,kısıtlı gelirine,dar olanaklarına bakmaz,ucundan köşesinden kişisel kitaplığını kurmaya yönelirdi kitap tutkunu. "

"İki kişi bir odada yaşamaya koyuldukları an aralarında iktidar ilişkisi başlar. Müzakerelere girişilir durmadan,ödünler değiş tokuş edilir,başka türlüsü görülmemiştir. "




1 yorum:

  1. banada agır gelmişti ama konu kurgu olarak güzeldi yorumuna sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...