1 Ocak 2014 Çarşamba

Arkadaş Islıkları-Orhan Kemal

 

Arkadaş Islıkları, Beyazıt Sahaflar Çarşısından aldığım bir kitap. Aslında çok uzun zamandır 2.el kitap okumadım ne kadar istesem de okuyamıyordum..Bu nedenle de gidip gezmekten zevk alsam da sahaflardan kitap almıyordum.Bu sefer sahaflar gezimde hem bu alışkanlığımı yenmek hem de kış okuma şenliğinin  kategorilerini tamamlamak için alışveriş yaptım.Ve tam 4 tane ikinci el olduğu hiç anlaşılmayan kitap aldım..Bundan sonra daha çok sahaflara uğrayacağım..

Orhan Kemal  okumak istediğim Türk yazarlardandı..Tertemiz kitabını bulunca hemen aldım ve "Türk edebiyatında klasik kabul edilen kitap" kategorisinde okudum..

Kitapta bir delikanlımız var.Taşralı.Babası yok.Üç kızkardeşi ve annesi ile yaşıyor.Sürekli takıldığı ve davranışlarını da çoğu zaman onlara göre şekillendiren bir arkadaş grubu var..
Anlatıcımız bu delikanlı ve kendisi sevdalanıyor.Kızımızla beraber kaçıyorlar..Ama onları gayet zorlu bir hayat mücadelesi bekliyor...Epey sıkıntı çekiyorlar.Oradan oraya,eş dost yanında kalarak yaşamaya çalışıyorlar..Ama tabi ki ev ev üstüne olmaz..bu da uzun sürmüyor..Daha fazla anlatmaya gerek yok sanırım.
Birde kitabın sonuna kadar merak ettiğim sorunun cevabını da yazar vererek biz okuyucuları aydınlatmış sağolsun..

Orhan Kemal'in kalemini çok beğendim..Kesinlikle başka kitaplarını da okumak istediğim bir yazar oldu..Çok akıcı bir dili var kitabın..Genelde diyaloglar şeklinde geçtiğinden hızlı okunuyor..

Ayrıca okurken küçüklüğüme gittim..Ben çocuk,abimlerin ise gençlik dönemine..Abim eve gelirken ıslık çalardı ve annem o ıslıkla kapıyı açardı...Bana direk o günleri çağrıştırdı...

Kış Okuma Şenliği:Türk edebiyatında klasik kabul edilen roman:15puan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...