26 Ekim 2013 Cumartesi

Bağdat'ın Portakal Ağaçları-Leilah Nadir


Okul,iş ve evlilik üçgeninde parçalasam da kendimi kitap okumak için her daim vakit ayırmaya çalışıyorum.Aslında özel birşey yapmaya gerek yok. Çantanda hep kitapla geziyorsan, İstanbul'da kitap okumak için bolca vaktin var demektir. Toplu taşıma araçlarında,bankada kuyrukta,hastanede sıra beklerken vs...Bu liste böyle uzayıp gidiyor..Hatta bazen trafikten memnunum bile diyeceğim oluyor neredeyse..

Okumasına okuyorum ama bir türlü fırsat bulup bloga yazamıyorum okuduklarımı.Bu da beni rahatsız ediyor..
Bu yoğunlukta yazamıyor oluşum aşırı normal ama yine de buraları boşlamak istemiyorum:(

Bu kadar iç döküşten sonra gelelim kitabıma..
Bağdat'ın Portakal Ağaçları'nı hiç duymamış,bloglarda da pek rastlamamıştım. Bir iş arkadaşımın çok beğendiğini söylemesi üzerine aklımın bir köşesine yazmıştım.Bir markette indirimli görünce de aldım. Ama uzun süre okunmayı bekledi rafta..

Bitirdiğimde keşke daha önce okusaymışım,boşuna kitaplığımda bekletmişim dediğim bir kitap oldu.
Yazar bir İngiliz anne ile Iraklı bir babanın çocuğu olarak dünyaya gelmiş ve İngiltere'de büyümüş.Ailesinin Irak savaşlarında yaşadıklarını dinledikleri ile aktarmış okuyucuya.Aralarda da arkadaşı olan fotoğrafçı Farah Nosh'un fotoğraflarıyla gözler önünde sermiş Irak'ta yaşanan bitmek bilmeyen dramı.

Kitapta tek yaşadığım sıkıntı arada bir kim kimin kardeşiydi,hangisi halaydı falan diye isimleri karıştırmam oldu.Onun haricinde gayet severek okuduğum bir kitaptı.
Böyle savaş dolu günleri Dünya'nın hiçbir yerinde kimse yaşamasın inşallah.

2 yorum:

  1. Ben de kitapçılarda görüp merak etmiştim, değişik yazarları okumayı seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende son iki yıldır değişik yazarlar okuyorum genelde.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...